Vi rækker hånden ud efter dig som festivalhjælper!

Du får T-shirt og hjælperarmbånd, så du kan købe dine øl til KUN 20 kr.  

Kom glad, og bliv en del af de mange Crews vi har på Rosenholm Festival, vi er over 200 festivalhjælpere, som danner rammen omkring Rosenholm Festival. 

Du skal ikke gå og vente på, at du bliver ”fundet” du skal selvfølgelig kontakte Rosenholm Festival. Det er nemt, for du skal bare sende en mail til hjaelperliste@gmail.com og Lone vil få dig oprettet som hjælper.

Skriv, hvilket hold du gerne vil på, og oplys dit navn og telefonnummer. Herefter vil du blive kontaktet. Alle hjælpere kommer på et hold, og her kan du blive inspireret af mange muligheder, der er at vælge imellem.

KONFERENCIERS
Festivalens konferencier skal introducere alle kunstnere på scenen.
Ansvarlig: Maibritt Friis Jakobsen og Lotte Jensen

STAGE
Stageholdet står for at opbygge og nedtage backstage området. De sørger for, at kunstnerne bliver budt velkommen til festivalen, når de ankommer og viser dem tilrette på stageområdet. Kunstnerne bliver tilbudt mad og drikke og en stagevogn. Stagevognene skal klargøres til næste band ankommer og kunstnernes gear skal slæbes ud af lastbiler og loades på scenen.
Backstage hjælpere sørger også for at bandet kommer på scenen ifølge programmet.
Ansvarlig: Maibritt Friis Jakobsen og Lotte Jensen

TEKNIK
Teknikholdet er en ret selvstyrende gruppe, som sørger for strøm til hele festivalområdet. De trækker kabler, laver el og sørger for at tingene spiller. Her er der brug for folk der er praktisk tænkende og hænderne vender ”rigtigt”, gerne med elektriker uddannelse.
Ansvarlig: Jens Dueholm Petersen

BARER
Barholdet er festivalens største salgsaktiv, og samtidig det største hold da der jo skal skænkes mange fadøl over baren. Vi har brug for glade og imødekomne medhjælpere til at servere øl, og andre drikkevarer for publikum fra festivalens efterhånden mange barer.

FORSYNING
Forsynerholdet er den del af Barholdet, som bringer drikkevarer og andet ud til barerne fra kølevognen.
Ansvarlig: Calle Sandgaard og Anders Bach

PYNTEHOLDET
Har tætte relationer til barerne, de er i hektisk aktion i de absolut sidste timer op til festivalstart og sørger for pynt af barerne, blomster på scenen og borddækning.
Ansvarlig: Lone Hayden

KOLONIHAVEN
Stedet hvor alle festival gæster før eller siden mødes i de bløde lænestole og hvor der er mulighed for at få en kop kaffe, en cognac, special-øl og muligvis et spændende solæg. Kolonihaven har udviklet sig de senere år og nu er der også live musik alle 3 dage.
Her ønskes medhjælpere med glimt i øjet, stor ansvarlighed og lyst til at skabe hyggestemning. Kolonihavens hjælpere laver også selv deres havemøbler.
Ansvarlig: Keld Vorup og Morten Just Jensen

OP- & NED
Et stort hjælperhold, der bruger tid før- og efter festivalen (torsdag, fredag og søndag, mandag) og enkelte vedligeholdelse vagter lørdag og søndag. Der er mulighed for at tage vagter af varieret længde.
Her har vi brug for nogle hjælpere, som kan lide at bruge sin muskelkraft. De har det sjovt og synes det er fantastisk at få pladsen bygget op og taget ned igen. Her får man meget frit løb på de enkelte opgaver.
Sammenholdet styrkes med fælles spisning ved op og nedtagningen.
Ansvarlig: Michael Meier Østergaard

PLADSHOLDET
Pladsholdet er for hele familien, da det er her mange børn for første gang er hjælpere til festivalen.
Nogle medhjælpere holder pladsen ren for skrald, nogle holder de nærmeste veje og området udenom pladsen ren. Så byen bliver holdt pæn under festivalen.
Man bliver fordelt på tre hold:

  • Oprydning af krus og affald på festivalpladsen.
  • Oprydning af krus og affald i byens gader.
  • Opfyldning af toiletpapir, sæbe og tømme skraldespande på toiletvognene.

Ansvarlig: Kim Ellemann Jøker

SIKKERHED/VAGTER
Medhjælpere til opsyn (kl. 17-21) ved indgang / udgang i perioden op til vagtselskabet kommer kl. 21.00
Medhjælpere Vagter ved back stage, hjælper kunstnere med at komme ind på området.
Ansvarlig: Michael Meier Østergaard

KASSEN
Kasseholdet styrer festivalens informations center/skurvogn med hård hånd. Det er her, der hæves på dankort, tabte ting afleveres, indleverede ting afhentes og der spørges om alt mellem himmel og jord.
Kontakt: Henrik Munkhof Møller

PR OG KOMMUNIKATION
Har du lyst til at være med til arbejdet omkring hele festivalens PR side, er det måske dig vi har brug for? Vi forfatter pressemeddelelser, annoncer for festivalen, logo, flyers, plakater, hjælpertrøjer, opsætning til LED-storskærm, opdaterer hjemmeside samt driver vores Facebook side m.m.
Ansvarlig: Annette Kjeldbjerg

SPONSORER
Hvert år søger vi over 200.000 kr. i sponsorstøtte fra fonde, de forretningsdrivende, erhvervslivet og foreninger. Det er et spændende arbejde og vi har altid brug for ekstra hænder til at få ”kradset” penge ind.
Ansvarlig: Annette Kjeldbjerg

FRUGTBODEN
Frugtboden er for flittige, unge drenge og piger, der sørger for, at der også er masser af forfriskninger til vore mange gæster.
Ansvarlig: Lone Hayden

RUNDSTYKKE- og SILDEHOLD
Her smøres ca. 200 rundstykker lørdag morgen, og serves kaffe kl. 10.00.
Så er du klar til en morgentjans har vi brug for dig.
Sildeholdet har til opgave at smører sildemadder, søndag formiddag til kl. 12.00, hvor sildemadderne serveres i Kolonihaven.
Ansvarlig: Henrik Sørensen og Marianne Rothmann